Kasutatavus 24.11 - 01.12

Selles postituses toon 2 näidet kasutatavusest veebis, kasutan Jakob Nielseni kasutatavuse komponente.
Kindlasti oleme kõik kokku puutunud veebidega, kus osa asju ei toimi või toimib valesti, kuid kui niimoodi proovida meelde tuletada, mis need leheküljed on, siis see on väga raske. Tõenäoliselt, olid nad kohe kinni pandud ja ära unustatud.

Negatiivse näite otsides, leidsin sellist lehekülge nagu http://www.arngren.net/ ning alguses ei saanudki aru, mis veeb see on ja mis eesmärgil on tehtud. Tegemist on muidu e-poega, aga vaataks põhjalikult Nielseni kasutatavuse komponente järgi:
  • õpitavus - leheküljel on ülipalju pilte ja ülivähe informatsiooni. Ükskõik, kuhu kasutaja vajutab, tuleb põhimõtteliselt sama vaade ette ainult teiste piltidega. 
  • tõhusus - kui kasutajale meeldib toode ja soovib seda osta, siis oleks tal vaja kontakti müüjaga või võimalust osta otse e-poest. Vajutades "Kjøp" (osta) kasutajat viiakse järgmisele vaatele, kus on sama palju pilte ja peab ikka veidi aega otsima, kus on müüja kontakt, kes see müüja, puudub info reitingu kohta ja kas on turvaline sellele müüjale raha kanda
  • meeldejäävus - kuna leheküljel puudub struktuur ja selge disain, siis on veebi kasutatamine mõne aja pärast on tõenäoliselt sama keeruline, kui esimene kord.
  • vead - kui ülevalt poolt vasakul valida lipu, mõeldes et tegemist on keelevalikuga, siis tuleb hoopis tehnika, mille abil saab teksti tõlkida. See on tõenäoliselt meelega tehtud, aga esmapilgul tekib mulje, et tegemist on mõne vale lehega. Mõned pildid samuti viivad "404" leheküljele.
  • rahulolu - usun, et kasutajad peavad palju vaeva nägema selle lehekülje kasutamisega. Mina ei oleks kindlasti rahul, kui see e-pood oleks ainuke, kust saab osta asju internetist. 
Positiivseks näideks võiks võtta Ostu.ee lehekülge, mis on samuti e-pood, kust saab e-ostu sooritada.
  • õpitavus - leheküljel on toodete pildid, mis viitavad, et on tegemist e-poega, selge disain, filtrivõimalused ja otsing. Kasutajat suunatakse kohe registreerimisele ning info lugemisele"Registreeru ning 5 esimest müüki on tasuta. Loe täpsemalt SIIT." Allpool on leheküljel erinevad lingid vajaliku ja kasuliku informatsiooniga ettevõtest ja teenuse tingimustest.
  • tõhusus - toote peale vajutades, saab kohe tutvuda kirjeldusega, kätte saamise võimalustega, informatsiooniga müüja kohta. Kui kasutaja kinnitab ostu, siis suunatakse teda kohe maksmisele. Kasutaja ei pea ise midagi otsima, ta peab ainult sobivat valikut tegema.
  • meeldejäävus - lehekülje struktuur on väga lihtne, põhifunktsioonid on kohe nähtavad, kui on soov tingimustega tutvuda või muu infoga, siis sellega samuti ei tohiks probleemi tekkida, asub päris standaartses kohas.
  • vead - ei leitud
  • rahulolu - leheküljel on selge disain ja lihtne kasutatavus, kui inimene saab oma ostu mõne minutiga sooritada, siis jääb ta selle leheküljega rahul.

Comments

Popular posts from this blog

Kuidas saada häkkeriks (Hacker-HOWTO) 10.11-17.11

IT juhtimine ja riskihaldus 3.11-10.11