Jaga oma teadmisi - 06.10 - 13.10

IT- eriala õppima minnes, oli mul kindel arvamus, et internetis on sel teemal informatsiooni nii palju, et ei peagi eriti vaeva nägema, et midagi kasulikku leida.

Õppetöö käigus, selgus et kui vajad spetsiifilist materjali, või mure on hoopis programeerimisloogikaga, siis ei ole see tegelikult nii lihtne. Üldist informatsiooni on piisavalt, aga kuna kogemus puudub, siis seda rakendada veel ei oska. Tekkis vajadus küsida abi teistelt, kellel on rohkem kogemusi antud valdkonnas. Õnneks on internetis palju erinevaid IT-foorume, kust saab IT-inimestelt abi küsida.

Minu positiivseks üllatuseks oli see, et IT-community on väga kokkuhoidev. Mul õnnestus tutvuda mitme inimesega (nii foorumitest, kuid ka õpperühma chattist), kes võtsid aega, et väga põhjalikult seletada mulle, kus on koodis viga või et seda konkreetset funktsiooni antud juhul ei saa kasutada ja miks. See muidugi näitab, et inimesed on oma ala fännid, kuid lisaks sellele, nad on valmis ka oma teadmisi jagama, mis on algajate jaoks tõesti väärtuslik. Teiseks, ei ole veel näinud sellist pilti, et kui enne abi pakkumist, kõigepealt püütakse küsijat alandada komentaaridega a la "Kust sa nii rumal oled?". Usun, et ka selliseid juhtumeid on, aga üldiselt suhtumine on mõistev, mis on samuti tänuväärne.

Kindlasti leidub küsijaid, kes abivalmidust kuritarvitavad. Üks programmeerija kurtis, et tihti algajad pöörduvad selliste palvedega nagu "kirjuta mulle koodi ja pole vaja midagi selgitada", ning sellistele ei teki tal soovi aidata.

Teadmiste jagamine on tihedas sõltuvuses reegliga "Austa teiste inimeste aega ja võrguühendust", see tähendab, et palju suurema tõenäosusega saad abi, kui:
* esitad küsimust, millest on võimalik aru saada (inimene ei pea dešifreerima, millest jutt käib)
* vajad abi, mitte kellelgi teise tehtud tasuta tööd.


Comments

Popular posts from this blog

Kasutatavus 24.11 - 01.12

Kuidas saada häkkeriks (Hacker-HOWTO) 10.11-17.11

IT juhtimine ja riskihaldus 3.11-10.11