Arendus- ja ärimudelid 17.11-24.11

Üleminek kosemudelist agiilse tarkvara arendusele PayPal'i näitel.
Ettevõtte peab valima õiget arendus- ja ärimudeli oma projektide jaoks. Samas ei tähenda see seda, et valides konkreetset mudelit, ei peaks seda pärast kunagi muutma. Kui ettevõtte areneb, kasvab töömaht ja töötajate arv, siis mingil hetkel vana mudel võib mitte toimida.

PayPal on maailma üks suurimatest finantsettevõtetest, mis tegutseb alates 1998 aastast ja millel on üle 200 miljoni registreertuid kasutajaid.
Kui turg hakkas lainema (umbes 2010 a.) ja tekkisid uued maksesüsteemide start-upid, oli PayPali areng võrreldes nendega väga tagasihoidlik. Algusest peale PayPal kasutas kosemudelit tarkvaraarenduses. Isegi ühe väikese teenuse välja laskmine nõudis rohkem, kui 100 "ticketit" ja 3 nädalat aega.
Kristen Wolbergi (VP Technology, video: Implementation of agile produces positive results) sõnul, tuli töötajatelt pidevalt tagasiside, et ettevõttes pole võimalik tööd teha.töötajatelt pidevalt tuli tagasiside, et ettevõttes pole võimalik tööd teha. Aastal 2013 PayPal alustas ülemineku protsessi vanast kosemudelist agiilse tarkvaraarenduse mudelile. Selleks, et kiirendada  tootmistsükleid, muutis Paypal olulist osa oma andmekeskustest privaatseks Openstacki pilveks, mis kirendas protsessi 7 korda. Olid loodud erinevad tiimid, kes vastutavad toote eest (Product management) ja IT arenduse eest, ning oli kindlaks tehtud, et need tiimid on ühel voolul. Tiimid on muutunud palju produktiivsemaks: 18 kuu jooksul enne üleminekut oli välja lastud 3 uut tootet, ning 6 kuu jooksul pärast agiilse arendusmudeli integreerimist oli välja lastud 58 uut tootet ja funktsiooni.

Slack'i kogemus, et Freemium töötab

Slack'il on SaaS-ärimudel (tarkvara, kui teenus), kuid lisaks on võimalus kasutada teenust tasuta ehk Freemium. Slack tuli oma tootega välja 2014. aastal ning tänaseks on neil 4 miljonit aktiivseid kasutajaid (1.25 miljonit maksavad).
Ettevõtte eesmärk ei ole esimest müüki teha, kuid on olulisem, et teenust soovitatakse edasi. Freemium mudel on väga hea võimalus kutsuda inimesi toodet proovima. Toode peab sedavõrd meeldima, et neil tekib soov kasutada lisavõimalusi, makstes selle eest tasu, kuid mida veel olulisem - kasutajad soovitavad toodet oma sõpradele.

Selleks, et freemium-mudel toimiks ja tooks kasutajaid juurde, peab tootel olema väga konkreetne ja tugev väärtus. Turul on väga palju erinevaid süsteeme sõnumite jagamiseks, kuid millega Slack võidab on mugavus ja funktsionaalsus suure tiimiga suhtlemises. Dokumentatsiooni saab hoida eraldi, jagada teemasid kanalideks. Isiklikust kogemusest Slacki kasutamine töötiimis on palju mugavam, kui nt. Skype, mis on meie ettevõtetes ka päris populaarne.
Sooviks ka mainida, et peab õigesti hindama oma võimalusi teenindada suurt hulka kliente, ka neid, kes kasutab tasuta versiooni. Kui toode on lihtne ja arusaadav, siis ei teki klientidel vajadust pöörduda kasutajatukke. Slackiga liitumiseks piisab kahest klikist ning kui sees oled, saad juhendi sellest, kuidas süsteemi kasutada.



Comments

Popular posts from this blog

Kasutatavus 24.11 - 01.12

Kuidas saada häkkeriks (Hacker-HOWTO) 10.11-17.11

IT juhtimine ja riskihaldus 3.11-10.11